jump to navigation

Scoop June 20, 2022

Posted by WorldbyStorm in Uncategorized.
trackback

The Guardian noted yesterday that the Times (UK version) had quite the scoop over the weekend.

On Saturday, the Times reported claims that Boris Johnson had tried to hire his now wife as his chief of staff when he was foreign secretary.

But almost as soon as the article hit the printers, it was withdrawn, without explanation or clarification.

The piece, written by the veteran lobby journalist Simon Walters, formerly of the Daily Mail and Mail on Sunday, appeared on page five of some early print copies of Saturday’s Times newspaper but was dropped for later editions.

It does not appear that the article was ever published on the Times’ website.

This, as the Guardian also noted, wasn’t the first time this charge had appeared. Lord Ashcroft had made similar claims in a biography of Carrie Johnson. 

Anyhow:

Journalists at the Times were baffled by the decision to withdraw Saturday’s story, with multiple sources suggesting there had been a high-level intervention to remove it.

Other news outlets picked up on the story only to drop it without explanation.  A fascinating insight into how the UK press actually works, isn’t it? 

Comments»

1. Alibaba - June 20, 2022

It’s also a fascinating insight into how Johnson works – Come try to get me if you dare!

Liked by 1 person

2. AdoPerry - June 20, 2022

The Irish edition of The Times carried it. Obviously printed early for distribution.

Liked by 3 people

3. Wes Ferry - June 20, 2022

Like


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: